Abonnement og data

Hvordan logger jeg inn på Min Side?

NiceMobil har ikke Min Side på nettsiden.

Alt foregår i NiceMobil-appen.

Der logger du deg inn med den metoden du selv har valgt, enten det er vipps, BankID, personlig kode, fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.

I appen kan du endre abonnement, sjekke dataforbruk, kjøpe ekstra data og sjekke betalingene dine.

Har dere tvilling-SIM?

Nei - Per dags dato har ikke NiceMobil verken tvilling- eller data-SIM 😢

Hva skjer når jeg går tom for data?

Når du går tom for data strupes hastigheten ned til 128kb/s - altså veldig sakte dataoverføring og du vil oppleve at ting går tregt eller ikke fungerer.

Du betaler ikke ekstra når du bruker data med sterkt redusert hastighet.

Dette kan du gjøre når du går tom for data:

  • "Tjuvstarte" en ny periode. Det vil si at du kan starte neste periode på 30 dager allerede i dag.
  • Kjøpe en datapakke til ny periode starter (dataen du ikke bruker, blir med videre til neste periode)
  • Bytte abonnement til det som passer ditt forbruk

Endring av abonnement eller kjøp av data gjøres enkelt rett fra appen.

Må jeg vente til neste periode for å få mer data?

Nei - Vi har noe som vi kaller for "Tjuvstart". Det betyr at du kan starte en ny periode akkurat når du ønsker.
Med andre ord, slipper du å vente på data eller kjøpe ekstra data når du går tom.

Når du starter en ny periode, betaler du for de neste 30 dager fra den dagen ny periode starter.

Slik starter du en ny periode:

  1. Åpne NiceMobil appen
  2. Gå til Hjem-skjermen
  3. Trykk Fyll på mer data
  4. Velg Start en ny periode

Helt enkelt, penger spart!

Hva er verving?

Med verving hjelper du dine venner og bekjente til å spare penger ved å velge det billigste mobilabonnementet. Du hjelper oss å få flere kunder slik at vi også kan holde prisene lave.  

Som takk for at du anbefaler NiceMobil til andre gir vi derfor halv pris i 3 måneder til deg og de du verver. Er ikke det ganske nice?

Hvordan verver jeg?

Åpne NiceMobil-appen. Helt øverst ser du en grønn fane som du trykker på. Her ser du din unike vervekode. Koden kan du enten kopiere og dele som du selv vil, eller trykke del koden og velge det medie du vil 😊  

Når den eller de du deler med starter sitt abonnement, får du og de du deler med halv pris i 3 mnd.  

For å se om koden er aktiv trykker du verve nederst til høyre i appen.  


Mer om verving

Har dere familie-abonnement?

Hos NiceMobil har vi ikke egne familieabonnement, men ofte kan det være rimeligere å kjøpe flere abonnement hos oss. Dette avhenger av databehovet til hver i familien. Faktisk ble vi kåret til beste alternativ for små familier av tek.no i 2024!

Vi har abonnement som passer de fleste, inkludert vårt nye 28 GB-abonnement for de i familien med høyt dataforbruk. Du kan enkelt bestille flere abonnement og samle dem i NiceMobil-appen, med felles betaling via ett kort.

Har du barn under 13 år? Da tilbyr ice et junior-abonnement for kr 0,-

NiceMobil

Hva koster det å kjøpe Datapåfyll?

Har du brukt opp datamengden din og trenger påfyll? Da kan du fylle på mer i NiceMobil-appen!

Prisene på Datapåfyll er:

1 GB - 49 kr
3 GB - 99 kr
5 GB - 149 kr

Hvor mange dager varer et Datapåfyll?

Datapåfyll varer i 30 dager fra du har kjøpt det. Hvis du ikke bruker dataen opp innen den tiden, blir det lagt til Data Rollover. Maksgrensen på Data Rollover tilsvarer datakvoten på abonnementet ditt hver måned. Har du f.eks. et mobilabonnement på 6 GB, kan du ikke overstige 6 GB i Data Rollover.

Hvordan fungerer Data Rollover?

Når din nye periode begynner etter 30. dager, så blir datamengen du har igjen "rullet" over med deg. Du kan aldri ha mer i Data Rollover enn mengden på mobilabonnementet ditt. Det betyr, hvis du har et 5 GB abonnement, kan du kun ha 5 GB Data Rollover til enhver tid.

Går Data Rollover ut på dato?

Nei, Data Rollover går aldri ut på dato, men du kan aldri ha mer i Data Rollover enn mengden på mobilabonnementet ditt.

Hva brukes opp først, datakvoten på mobilabonnementet mitt, data jeg har samlet i Data Rollover eller Datapåfyll?

Du vil først bruke opp Datapåfyll, så data fra mobilabonnementet ditt, og til slutt det du har spart opp i Data Rollover.

Hvor mye Data Rollover får jeg?

Du kan aldri ha mer i Data Rollover enn mengden på mobilabonnementet ditt. Det betyr, hvis du har et 6 GB abonnement, kan du kun ha 6 GB Data Rollover til enhver tid.

Hvor mye Data Rollover får jeg dersom jeg bytter mobilabonnement?

Du kan ikke ha mer i Data Rollover enn mengden data på abonnementet ditt. Hvis du bytter abonnement, er det den nye datamengden som styrer hvor mye du kan ha i Data Rollover. Ved å oppgradere så kan du ha mer, og hvis du nedgraderer vil du ha mindre.

Er telefonsvarer inkludert?

Alle våre mobilabonnement har telefonsvarer inkludert. Per i dag er det ikke mulig å deaktivere denne, dessverre.

Hva er utenlandskvoten min?

Alle våre mobilabonnement har roaming i EU/EØS inkludert. Når du ellers er ute og reiser, så vil prisene våre være avhengige av hvor i verden du befinner deg. Da betaler du i sanntid, eller med noen dagers forsinkelse, med betalingskortet du har lagt inn. Hvor fort betalingen skjer kommer an på hvor i verden du er!

Hvordan bestiller jeg abonnement til andre?

Du kan enkelt bestille flere abonnement, enten det er til deg selv eller andre i familien.

Alle abonnementene samles da i din app og belastes fra samme bankkort.

Det vil si at det den som bestiller og er juridisk eier, som har appen administrer alle abonnementene.

Slik bestiller du abonnement til andre:

  1. Åpne NiceMobil-appen
  2. Gå til Hjem-skjermen
  3. Velg Til andre
  4. Velg SIM-type*
  5. Velg abonnement
  6. Velg om du skal beholde et nummer eller trenger et helt nytt nummer
  7. Se oppsummeringen og Bekreft kjøp
  8. eSIM kan aktiveres med en gang, mens du må vente på fysisk SIM før det kan aktiveres og byttes

Gjenta prosessen for hvert abonnement.

Vi anbefaler at du legger inn riktig kontaktinformasjon på de som bruker de ulike abonnementene slik at du har bedre oversikt og vi letter kan hjelpe om det skulle bli trøbbel.

* Om du velger eSIM må du sørge for at mobilen som skal bruke abonnementet støtter eSIM og at eSIM aktiveres på telefonen det skal brukes på. Du finner mer info om dette her.

Bli kunde