Ny kunde

Gjøres det kredittsjekk?

Du går ikke gjennom kredittsjekk hos oss. Dette er fordi du forhåndsbetaler månedsavgiften på ditt mobilabonnement. Hvis du benytter deg av tilleggstjenester som Strex og ringing av spesialnummer, vil dette bli trukket løpende.

Hvem kan opprette mobilabonnement hos dere?

For å opprette abonnement hos oss trenger du BankID og være over 18 år.

Hvordan laster jeg ned og klargjør eSIM?

Gangen i å klargjøre eSIM avhenger av om du har en mobiltelefon fra Apple eller Android.

Apple:

  • Last ned appen i App Store og registrer deg i appen. Her kan du velge hvilket abonnement som passer for deg før vi klargjør ditt eSIM. Dette kan ta rundt ett minutt. Følg instruksjonene på skjermen.
  • Har du valgt å beholde nummeret ditt? Da gir Apple deg noen valg. For å beholde nettilgang frem til ditt nye eSIM er klart, må du sette ditt eksisterende SIM-kort til hovedlinje i alle stegene.

Slik tilpasser du tale, data og meldinger når du har flere SIM på iPhone.

Android:

  • Last ned appen i Google Play Store og registrer deg i appen. Her kan du  velge hvilket abonnement som passer for deg før vi klargjør ditt eSIM. Følg  instruksjonene på skjermen. Dette kan ta rundt ett minutt.
  • Har du valgt å beholde nummeret ditt? Da må du inn i Innstillinger > Tilkoblinger > SIM-kortadministrator, og setter ditt eksisterende SIM-kort  som foretrukket SIM. Slik beholder du nettilgang frem til ditt nye eSIM er klart.

Slik tilpasser du tale, data og meldinger når du har flere SIM på Android.

Hvordan vet jeg om mobilabonnementet mitt er aktivt?

Du vil få en e-post fra oss når abonnementet ditt har startet.

Jeg er ikke juridisk eier for nummeret mitt. Kan jeg fortsatt knytte mobilabonnement?

Det kan du! Bestill abonnementet som vanlig, så sender vi en SMS for å bekrefte at du ønsker å ta over nummeret. 08200 vil stå som avsender på SMSen.

Kan jeg bestille mobilabonnement på en annen telefon enn den som skal bruke abonnementet?

Hvis du skal ha eSIM må du bestille med mobiltelefonen du tenker å bruke abonnementet på. Det er fordi ditt eSIM må klargjøres på riktig mobiltelefon for å unngå feil.

Kan jeg selv velge når mobilabonnementet mitt starter?

Du velger helt selv når du ønsker å starte mobilabonnementet ditt! Før du kan bekrefte bestillingen, vil du få velge både dato og tidspunkt for oppstart.

Velger du å flytte over et eksisterende mobilnummer, kan det flyttes tidligst 3 dager etter bestilling.

Velger du et nytt nummer, starter abonnementet ditt med en gang du har bestilt.

Må jeg avslutte mitt eksisterende mobilabonnement hos konkurrenten når jeg bytter til dere?

Nei. Om du har valgt å beholde nummeret ditt, trenger du ikke å avslutte ditt eksisterende mobilabonnement.

Bare len deg tilbake - vi tar oss av overføringen!

Satt du opp ditt eSIM for tidlig?

Vi skjønner at det er fort gjort å vær litt ivrig og derfor sette ditt eSIM aktivt for tidlig. Men, ikke fortvil - det er enkelt å endre ved å følge bare noen steg!

For deg som bruker iPhone:

  1. Finn frem ‘Innstillinger’ på telefonen din
  2. Trykk på ‘Mobilnett’
  3. Under ‘Mobilabonnementer’ trykker du på ditt gamle SIM-kort, og skrur dette på
  4. Trykk på ditt nye eSIM, og skru dette av
  5. Telefonen vil nå bruke ditt gamle SIM-kort, men husk at du er nødt til å endre tilbake til ditt nye eSIM igjen når nummeret ditt er aktivt hos oss

For deg som bruker Android:

  1. Finn frem ‘Innstillinger’ på telefonen din
  2. Trykk på ‘Mobilnett’ og deretter ‘SIM-kortadministrator’
  3. Skru på ditt gamle SIM-kort
  4. Skru av ditt nye eSIM
  5. Telefonen vil nå bruke ditt gamle SIM-kort, men husk at du er nødt til å endre tilbake til ditt nye eSIM igjen når nummeret ditt er aktivt hos oss

Hvor er SIM-kortet mitt?

SIM-kortet blir sendt til adressen du valgte under bestilling. Det kan ta 5-10 virkedager før SIM-kortet kommer frem, da posten kun leverer annenhver dag.

Hvordan aktiverer jeg SIM-kortet?

Når du mottar SIM-kortet ditt i posten er det en QR-kode på SIM-kortet, som du skal scanne via NiceMobil-appen. Husk å godkjenn at appen kan bruke kameraet ditt før du scanner.

Slik bytter du SIM-kort

  • Trykk ut SIM-kortet av plastholderen. Husk å sjekke hvilken type SIM-kort din telefon bruker!
  • Sett SIM-kortet inn i SIM-kortluken.
  • Slå på telefonen og følg veiledningen.
  • Tast inn PIN-koden som du finner på baksiden av plastkortet. Merk at enkelte telefoner kaller skjermlåskoden for PIN-kode. Dette er en kode du har valgt selv, og denne endres ikke av at du setter inn nytt SIM. Dersom telefonen spør etter SIM-PIN vil det spesifiseres hvor mange forsøk som gjenstår.
  • Telefonen er klar til bruk!

PIN- og PUK-kode

Du finner PIN- og PUK-koden i NiceMobil-appen. Bruker du SIM-kort, finner du også PIN- og PUK-koden på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til da det ble levert.

BankID på mobil

BankID på mobil skal erstattes med BankID-app. Fra og med 1. september vil man ikke kunne fornye noen BankID på mobil-avtaler. Det betyr at hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, vil du også miste tilgangen til BankID på mobil.

Derfor bør du laste ned BankID-appen slik at du er klar dersom det skulle skje. Husk at du trenger ditt BankID-passord når du skal aktivere appen. Har du glemt passordet, må du bestille nytt i banken.

Slik endrer du eier på abonnementet ved overføring til NiceMobil

For å endre eier på mobilabonnement når du overfører fra en annen mobiloperatør, må du gjøre følgende:

  1. Finne ut av hvem som er eier av mobilnummeret ditt. Mobilnummeret kan eies av andre, for eksempel av jobben din eller av familiemedlemmer.
  2. Fylle ut eierskifteskjema og sende inn til NiceMobil.

Begge parter må fylle ut skjemaet for at eierskifte skal være gyldig. Det må også komme frem om nåværende eller ny eier skal overta bindingstid eller eventuelle bruddgebyr.

Skjemaet sendes inn på e-post til backoffice@nicemobil.no.

Chat med oss i app eller her på nettsiden.

Hverdager: 08-20
Lørdager: 09-17
Søndag og helligdager: Stengt
Bli kunde