Gangen i å klargjøre eSIM avhenger av om du har en mobiltelefon fra Apple eller Android.
Apple:
Slik tilpasser du tale, data og meldinger når du har flere SIM på iPhone.
Android:
Slik tilpasser du tale, data og meldinger når du har flere SIM på Android.
Du velger helt selv når du ønsker å starte mobilabonnementet ditt! Før du kan bekrefte bestillingen, vil du få velge både dato og tidspunkt for oppstart.
Velger du å flytte over et eksisterende mobilnummer, kan det flyttes tidligst 3 dager etter bestilling.
Velger du et nytt nummer, starter abonnementet ditt med en gang du har bestilt.
Vi skjønner at det er fort gjort å vær litt ivrig og derfor sette ditt eSIM aktivt for tidlig. Men, ikke fortvil - det er enkelt å endre ved å følge bare noen steg!
For deg som bruker iPhone:
For deg som bruker Android:
BankID på mobil skal erstattes med BankID-app. Fra og med 1. september vil man ikke kunne fornye noen BankID på mobil-avtaler. Det betyr at hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, vil du også miste tilgangen til BankID på mobil.
Derfor bør du laste ned BankID-appen slik at du er klar dersom det skulle skje. Husk at du trenger ditt BankID-passord når du skal aktivere appen. Har du glemt passordet, må du bestille nytt i banken.
For å endre eier på mobilabonnement når du overfører fra en annen mobiloperatør, må du gjøre følgende:
Begge parter må fylle ut skjemaet for at eierskifte skal være gyldig. Det må også komme frem om nåværende eller ny eier skal overta bindingstid eller eventuelle bruddgebyr.
Skjemaet sendes inn på e-post til backoffice@nicemobil.no.